Artrose

Veel mensen krijgen te maken met artrose; een pijnlijke aandoening van de botten. Hoewel artrose vaker voorkomt bij ouderen, zien we ook jonge mensen die hier last van hebben. Artrose zelf verdwijnt niet, maar met chiropractie kunt u wel de beweeglijkheid van uw gewrichten weer terugkrijgen terwijl u minder pijn ervaart. Het proces dat de artrose veroorzaakt, kan door een chiropractor zelfs vertraagd worden.

artrose-behandeling

Chiropractie bij artrose; een goede oplossing om pijnvrij te bewegen

Wie artrose heeft, merkt dat bewegen pijnlijk wordt. Toch is het belangrijk om wel te blijven bewegen omdat daarmee het lichaam zoveel mogelijk soepel blijft. Om dit pijnvrij te kunnen doen, is het van belang om blokkades van zenuwen in de wervelkolom op te heffen. Door pijnklachten gaat het lichaam vaak compenseren wat leidt tot scheefstand. Geblokkeerde zenuwen raken daardoor geïrriteerd en veroorzaken pijn. Ook zal het lichaam daardoor minder beweeglijk zijn. Een chiropractor kijkt goed waar de knelpunten zitten om die vervolgens met lichte manipulatie te verwijderen. Dit corrigeert de houding waardoor de bewegingsvrijheid terugkomt en de pijn zal afnemen. Chiropractie is daarmee een effectieve behandeling van pijnklachten als gevolg van artrose.

Positieve resultaten bij artrose

Heeft u artrose en als gevolg daarvan pijnklachten of kunt u daardoor minder goed bewegen dan u zou willen? Laat een chiropractor u dan helpen met effectieve behandelingen. De chiropractor in onze kliniek is ervaren en heeft met de behandelingen al veel positieve resultaten bereikt. Weet u niet of u aan artrose leidt? Ook dan kunt u bij ons terecht. We zullen u dan helpen een diagnose te stellen of verwijzen u voor aanvullend onderzoek als dat nodig is.

Wat is artrose?

Artrose is slijtage van het kraakbeen. Doordat het kraakbeen langzaamaan verdwijnt, zijn de gewrichten niet meer beschermd en raken ze beschadigd. Dit leidt tot ontstekingen en pijnklachten. Ook worden spieren en pezen hierdoor extra belast. Stijfheid in de gewrichten en daardoor afnemende mobiliteit is het gevolg. De slijtage is een natuurlijk verouderingsproces waardoor artrose veel voorkomt bij ouderen. Jongeren met overgewicht of zwaar lichamelijk werk kunnen echter ook al last krijgen van artrose.

Waar komt artrose voor?

Artrose kan bij gewrichten door het hele lichaam voorkomen, zoals in de:
• Nek
• Schouders
• Rug
• Polsen
• Heupen
• Knieën
• Enkels
• Voeten

Chiropractie bij artrose?

Maak nu een afspraak voor uw artrose-klachten

De chiropractor bij We Care Chiropractie staat dagelijks voor u klaar. Bij klachten die niet kunnen wachten, kunt u zelfs in het weekend of ’s avonds bij ons terecht. Maak nu een afspraak voor uw artrose-klachten; wij hebben geen wachtlijsten en u kunt meestal al binnen 24 uur bij ons terecht.