Rugpijn & nekklachten

Rugpijn, nekklachten maar ook last van de schouder of armen, iedereen kent het en iedereen weet hoe vervelend het kan zijn. De oorzaken zijn vaak heel divers, maar chiropractie is vrijwel altijd een effectieve behandeling. Bij We Care Chiropractie kunt u meestal al binnen 24 uur terecht voor uw eerste afspraak met onze chiropractor.

nekpijn-rugpijn-klachten

Rugpijn; van nek tot bekken

Van het bovenste puntje in de nek tot onderin de bekken; bij pijn langs uw wervelkolom is een bezoek aan de chiropractor sterk aan te raden. Of de rugpijn nu chronisch is door bijvoorbeeld jarenlang zittend werk of veroudering van uw gewrichten, of dat het acuut is ontstaan als gevolg van een ongeluk of verkeerde beweging. Maar ook stress en vermoeidheid kunnen tot rugklachten leiden. Heeft u rugpijn, dan achterhaalt de chiropractor de oorzaak om het vervolgens via manipulatie te corrigeren.

Hernia? Bezoek de chiropractor!

Een hernia kan een uiterst pijnlijke aandoening zijn die ontstaat doordat een uitstulping van een tussenwervelschijf een zenuw beknelt. De pijn straalt uit naar een been en kan een tintelend of doof gevoel veroorzaken. Ook krachtverlies kan een gevolg zijn. De hernia zit meestal in de lage rug en kan heel geleidelijk maar ook heel plots ontstaan. Een chiropractor kan een hernia vrijwel altijd uitstekend behandelen waarbij resultaat al na een paar behandelingen merkbaar wordt. Een operatie is dan niet nodig.

Chiropractie: succesvolle aanpak van RSI-klachten

RSI is eigenlijk het logische gevolg van hoe we nu werken. Door steeds dezelfde beweging te herhalen, worden bepaalde spieren en zenuwen in de armen, schouders en nek geïrriteerd waardoor RSI ontstaat. RSI, Repetitive Strain Injury, staat ook bekend als de tennisarm, muisarm of golfarm. Toch hoeft u niet een van deze sporten te beoefenen of veel computerwerk te verrichten om RSI-klachten te krijgen. Wat de oorzaak bij u ook is, het is goed te weten dat onze chiropractor veel ervaring heeft om RSI succesvol aan te pakken.

Klachten aan nek, schouders en armen?

Steeds vaker zien we mensen met klachten aan nek, schouders en armen. Nekpijn kan hoofdpijn veroorzaken, een verminderde mobiliteit of duizeligheid. Maar het kan ook uitstralen naar de schouders en armen zodat u daar pijn voelt. Van een stijve nek tot een whiplash maar ook bij een frozen shoulder of andere schouderklachten biedt een behandeling bij de chiropractor vaak al snel verlichting. Dit geldt voor mensen die acuut nek- en schouderklachten hebben als gevolg van een ongeluk of ander trauma. Maar ook voor wie door overbelasting of een verkeerde werkhouding de gewrichten in het nek- en schoudergebied heeft overbelast.

Scoliose behandelen met chiropractie

Scoliose, scheefstand van de wervelkolom, leidt vaak tot een scheef bekken en een ogenschijnlijk verschil in beenlengte. Het lichaam gaat automatisch compenseren waarna geleidelijk blokkades ontstaan in zenuwbanen met klachten als gevolg. Dit kan in de rug of nek zijn maar ook bij de schouders of benen. Kinderen met scoliose kunnen nu al behandeld worden. Daarmee wordt veel leed later voorkomen! Heeft u nu als volwassene klachten door scoliose? Ook dan bent u bij onze chiropractor in goede handen. Deze zal via manipulatie eerst de scheefstand herstellen en zo de blokkades opheffen. Vervolgbehandelingen en gerichte adviezen zijn sterk preventief omdat ze niet alleen de klachten maar ook de kans op herhaling sterk verminderen.

Chiropractie bij rugpijn & nekklachten?

Binnen 24 uur uw eerste afspraak voor rug- en nekklachten

Heeft u rug- of nekklachten? Blijf dan niet langer met de pijn doorlopen maar bel of mail voor uw eerste afspraak naar de chiropractor. Binnen 24 uur kunt u al bij ons terecht!
Button: Maak een afspraak!