Zenuwaandoeningen

Wie wel eens zenuwpijn heeft gevoeld, weet hoe ingrijpend een zenuwaandoening kan zijn. Constante pijn en ongemak zijn er de gevolgen van. Gelukkig kunnen veel zenuwaandoeningen verholpen of in ieder geval verminderd worden met chiropractie.

zenuwaandoening-behandeling

Ischias, te behandelen door de chiropractor

De meest bekende zenuwaandoening is waarschijnlijk ischias. Een zenuwpijn die vooral in de bil en been gevoeld wordt maar voortkomt uit de rug. In de rug is een zenuw bekneld, ontstoken of geïrriteerd. Met uitstralende zenuwpijn tot gevolg. De oorzaken van ischias kunnen talrijk zijn; van een verkeerde beweging, iets verkeerd tillen tot teveel zitten of zelfs de zwangerschap. De chiropractor zal via behandelingen de stand van de wervelkolom en het bekken herstellen. Hierdoor ontstaat weer meer flexibiliteit en mobiliteit en kan de zenuw herstellen. Bij klachten door ischias kunnen positieve resultaten vaak al snel bereikt worden.

Chiropractie bij carpaal tunnel syndroom (CTS)

Het carpaal tunnel syndroom (CTS) is een pijnlijke aandoening die geleidelijk ontstaat. De pijn wordt veelal gevoeld in de hand en onderarm en wordt veroorzaakt door een beknelde zenuw in de pols. Ook kan de onderarm gevoelloos worden, vaak ook ’s nachts, waarna de arm en hand als het ware ‘wakker geschud’ moeten worden. Kortom, CTS is een vervelende en pijnlijke kwaal maar wel een die in de meeste gevallen goed behandeld kan worden door de chiropractor.

Subluxatie

Subluxatie is een blokkade in de zenuwbaan die kan ontstaan door een verkeerde stand van een of meerdere wervels. Dit leidt dan tot druk op de zenuw die geïrriteerd wordt. Deze zenuwblokkade kan veel pijn veroorzaken en beperkingen in mobiliteit. Met chiropractische behandelingen kunnen de wervels weer teruggezet worden zodat de blokkade verdwijnt. De zenuw kan herstellen waardoor de pijn afneemt en de beweeglijkheid weer toeneemt.

Andere klachten?

Andere klachten die veroorzaakt worden door, of extra hinder ondervinden van zenuwaandoeningen, kunnen ook baat ondervinden bij behandelingen door een chiropractor. De chiropractor bij We Care Chiropractie in Hoofddorp behandelt ook bij onder andere:

• Aangezichtsverlamming (ziekte van Bell)
  • MS (Multiple Sclerose)

Chiropractie bij zenuwaandoeningen?

Binnen 24 uur uw eerste afspraak voor zenuwklachten

Of een beknelde, geïrriteerde of ontstoken zenuw uw klachten veroorzaakt, weten we pas na onderzoek door de chiropractor. Dat onderzoek en de behandelingen om uw klachten te verlichten of verminderen, kunt u bij We Care Chiropractie laten uitvoeren. Neem nu contact met ons op en de eerste afspraak kan dan al binnen 24 uur plaatsvinden.