Van astma tot zwangerschap – overige klachten voor de chiropractor

De lijst aan klachten waarmee u een chiropractor kunt bezoeken, is bijna eindeloos. Van astma tot zwangerschap zeg maar, u kunt bij de chiropractor terecht. Soms kan de aandoening met chiropractie zelf verholpen worden, in andere gevallen kunnen de klachten als gevolg van de aandoening verlicht worden. Wilt u weten of uw klachten ook behandeld kunnen worden met chiropractie? Vraag het ons!

Beter ademen met astma, dankzij chiropractie

Wie astma heeft, weet dat ademen soms een helse klus kan zijn. Deze longziekte treft steeds meer mensen en kan verregaande invloed hebben op het dagelijks leven. Gelukkig kan een chiropractor ervoor zorgen dat astmapatiënten weer beter kunnen ademen en minder aanvallen van benauwdheid ervaren. Met chiropractie wordt de wervelkolom gecorrigeerd en blokkades in de zenuwbanen opgeheven. Door de verbeterde mobiliteit en houding kunnen de luchtwegen weer vrijer bewegen en gaat ademhalen veel makkelijker.

Chiropractie bij fibromyalgie: beter bewegen en minder pijn

Fibromyalgie kan pijn door heel het lichaam veroorzaken. Deze vorm van reuma treft de spieren en het bindweefsel met chronische pijn en vermoeidheid tot gevolg. Chiropractie kan fibromyalgie niet verhelpen maar het kan er wel voor zorgen dat u weer beter kunt bewegen en minder pijn ervaart. Dit zorgt weer voor minder vermoeidheid en een betere nachtrust, iets dat essentieel is om minder last van de fibromyalgie te hebben. Tijdens de behandelingen zal de chiropractor uw lichaam weer in balans brengen middels manipulatie. Hierdoor kunnen de zenuwbanen weer goed functioneren en verminderen de klachten.

Chiropractie bij zwangerschap voor minder rugpijn, bekkenpijn en andere ongemakken

Tijdens de zwangerschap ervaren veel vrouwen lichamelijke ongemakken. Rugpijn, bekkenpijn en ook bekkeninstabiliteit zijn veel voorkomend en een logisch gevolg van alle veranderingen in het lichaam. De chiropractor kan tot aan de bevalling de zwangere vrouw behandelen. Met onder meer het manueel corrigeren van wervels en het bekken. Zo verbetert de houding en het zenuwstelsel waardoor de pijnklachten minder worden of zelfs verdwijnen.

Wees stress de baas

De hoge werkdruk en het drukke leven van nu leiden bij velen tot stress. Wat zich weer uit in allerlei andere klachten; van slaapproblemen tot hoge bloeddruk, rugpijn en nog meer. Deze klachten behandelen is mogelijk, maar beter is om uw lichaam in staat te stellen beter met de stress om te gaan. En dat kan, met chiropractie. Daarmee ondersteunen wij uw lichaam zodat u de stress en spanningen beter aankunt. De chiropractor corrigeert hiervoor uw lichaam zodat het weer in balans komt. Uw lichaam kan daardoor weer rusten en herstellen waardoor u beter in staat zal zijn om met de drukte om te gaan.

Fysiotherapie bij fibromyalgie

Vanwege de chronische pijn stoppen veel mensen met fibromyalgie met sporten. Terwijl bewegen essentieel is om verergering van de klachten te voorkomen. Daarom raden wij ook vaak fysiotherapie aan in combinatie met chiropractie. In onze kliniek in Hoofddorp is ook een fysiotherapeut aanwezig. Deze fysiotherapeut kan u, in overleg met de chiropractor, behandelen zodat u onder begeleiding weer meer leert bewegen en uw klachten door de fibromyalgie verminderen.

Chiropractie als onderhoud voor een gezond lichaam

Natuurlijk is chiropractie heel nuttig als u klachten heeft. Maar beter is het om die klachten te voorkomen. Daarvoor heeft u wel een gezond lichaam nodig dat sterk genoeg is om aandoeningen, blessures en pijn het hoofd te bieden. Met chiropractie werkt u aan zo’n gezond, sterk lichaam. Door het steeds weer tijdig in balans te laten brengen waardoor eventuele blokkades niet kunnen ontstaan of snel opgeheven worden. Uw zenuwstelsel blijft daardoor goed functioneren, u blijft mobieler zodat u kunt blijven bewegen en pijn zal minder snel uw nachtrust verstoren. Stuk voor stuk factoren die bijdragen aan een gezond lichaam. Ook bij We Care Chiropractie kunt u terecht als u geen klachten heeft, maar dat juist wil voorkomen. Wij helpen u daar graag bij!

Andere klachten?

Chiropractie is mogelijk bij nog veel meer klachten, zoals onder andere:

• Ziekte van Crohn, buikpijn en refluxziekte
  • Ontstekingen
  • Ondersteuning van de immuniteit
  • En veel meer…

Heeft u klachten en twijfelt u of chiropractie daarbij baat kan hebben? Vraag het ons gewoon. We bespreken het graag persoonlijk met u.

Kliniek in Chiropractie

Chiropractie bij overige klachten

Voor uw klachten of om klachten te voorkomen, maakt u nu een afspraak bij onze kliniek. Meestal kunt u al binnen 24 uur bij ons terecht.